lördag 5 januari 2013

Varde stig...

Gårdagens pass blev ett kombinationspass. Eftersom både hundar och den yngste familjemedlemmen behöver frisk luft tog jag först med joggingvagnen, boxer och polishund på en lätt uppvärmingsrund på asfalt/grus. Ca 3 km senare var både liten familjemedlem och boxer trötta...Harry snarkade i vagnen, så jag ställde honom på altanen under uppsikt av hans ömma moder....nu skulle det springas obanat... :)

Vacker grusvägslöpning inte långt hemifrån...

Har länge haft en tanke om att se till att den gamla stigen runt Kroksjön åter skall "öppnas för allmänheten" Pratade med åldermannen längs vägen, och han sa att förr i tiden gick det att gå runt sjön. Jag har under hösten försökt hitta en optimal slinga som jag kan snitzla alternativt "trädmåla" upp. På detta sätt skulle det snart bli en stig...

Fina stigar nära vatten för sommarens openwater simning...
Nu tror jag att jag hittat en bra sträckning. Bitvis saknas det i nuläget stig, men på huvuddelen av rundan är det stig alternativt gamla traktorspår.

Lite vatten...men vad gör det...

Rundan blir drygt 5 km dörr till dörr och då är det 90 % stig/djurstig och 10 % grusväg. En perfekt runda med teknisk löpning och bra höjd att ta sig igenom. Nu skall bara jag och Harry jobba med märkningen...men det har vi ju tid med under pappaledigheten. :)

Världens bästa löparkompis...
Sträckning som den ser ut idag...
Glad efter 3 + 5 blöta kilometer...
Idag blev det ett pannlampspass på stigar i 4 km med hundarna... Imorgon tar jag vilodag och ser när Tour de Skifolket kör uppför slalombacken i Val di Fiemme.... FORZA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar