torsdag 3 januari 2013

Simning och en fantastisk känsla börjar infinna sig...

Nu har jag och Kronobergaren kört lite swimrun och vanliga simpass mer eller mindre regelbundet sedan i augusti. I början kändes det lite ovant. Jag har ju simmat en del tidigare i mitt liv, men inte långa sträckor och inte open water som det kommer vara i Karlskrona och här på framsidan i augusti.
 
Kommer bli magiskt i augusti...

 Idag kändes det lite som att det lossnade. Vi var som vanligt i Kungsbacka simhall och körde. Dagens pass var en stege med 250 - 500 - 750 - 1000 m. 

Efter lite insim så avverkades första 250 m på 3:41. 250 och 500 kändes lite tyngre, men när vi passerat 500 på 750 m intervallen rullade det bara på. De 40 (!!!) längderna under sista 1000 m intervallen kändes riktigt bra. Känslan av att allt bara flyter på - andning - armtag - bra drag - känslan av att "det här kan jag göra för evigt" infinner sig. Det fantastiska med simning när allt stämmer är att allt annat stängs ute. 

Hoppas på en lika bra känsla när vi kör igen på måndag.




3 kommentarer:

  1. Ja härligt när den där känslan infinner sig, grymt! Och simning är ju det mest tekniska jag har stött på tror jag bannemej... är ju inte klokt. Så alla aha-upplevelser man får i bassängen är så välkomna så! Go for it!! Nu ligger du uppe på vår sida också :-)

    SvaraRadera
  2. Hello!
    Vilka bilder, vilken text! Ingen idé att blogga själv:)
    Vilka lopp gäller för 2013?
    //Tuggarn

    SvaraRadera
  3. 2013 års stora mål är Öloppet här i GBG i augusti. Kör generalrep med Kustjagaren i Karlskrona och sedan tänkte jag köra Borås Ultra - 50 miles i maj. Sedan lite småtävlingar.... ;)

    Med vänlig hälsning,
    J

    SvaraRadera