onsdag 11 juli 2012

Foamroller och hundfys...

Fortfarande vila efter naprapatbesöket.
Funderat lite över om det inte är dags att börja vårda sin kropp lite bättre...stretcha..mobilitetsträna osv...
Tittat på nätet på en del filmer om foamrollers. På bland annat mobilitywod.com kan man läsa om tryckpunktsmassage och dess positiva inverkan för att lösa upp knutor m.m..,
Igår när jag var på Maxi för ATG köpa tennisbollar att massera med hittade jag en foamroller light sim jag experimenterade med när jag kom hem.
Ondskefull smärta i låren...
Testar budgetvarianten ett tag till och funkar det blir det nog en riktig "rulle"...
Dagen har ägnats åt aktiv vila. Linda följer löparprogram och idag var det 1000 m intervaller på schemat. Jag coachade från cykel med Stina. Imorgon går jag börja träna lätt igen. Startar igång lätt med löpning och lite TRX
Nedan dagens runda. För övrigt får ni inte missa CrossFit Games som pågår för fullt...








"Vila kan du göra senare..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar