fredag 11 januari 2013

Svensken som gick upp för en kulle, men kom ner från ett berg...

Dagens pass blev ett spännande pass...när jag och Harry vaknade i morse hade snön kommit till Sveriges framsida....

Tanken idag var att jag skulle springa ett backintervallpass med vagnen. Vi har en perfekt - lagom brant - lagom lång backe - som är perfekt att springa intervaller i. Jag tog med mig min TRX i fickan under Harrys sits. När vi hade värmt upp den kilometer det är till foten av backen började vi köra på. När vi kom upp till toppen satte jag upp TRX:en och körde 20 reps baksida axlar och därefter 20 reps rodd med hyfsad lutning. Därefter ner igen...

foten...
Det blev totalt 5 svängar upp och ned och efteråt kändes det att det var ett tag sedan jag körde styrka...

Keps och Buff... perfekt när det snöar och är - 2.... :)

TRX träd - styrketräning behöver inte vara sunkigt tråkigt....

Styrkestation...
 Harry somnade redan efter andra vändan upp trots att de båda dårhundarna var lösa och ömsom raceade - ömsom slogs om pinnar....nu sover de iallafall efter en stabil brunch...

Eftersom inte jag har några fancy Icebugs med volframkarbiddubbar deluxe special.....så får ett par överdrag från Clas Ohlson med dubbar under tillsammans med mina gamla Nike 200 drop tjäna som vinterlöpningsdojor...

I förra inlägget skrev jag lite om styrketräning... nedan kommer några fler klipp. Blair Morrison från AnywhereFit är verkligen en cool kille som kör nästan alla sina styrkepass utomhus. Nedan även en promo för de som inte sett en TRX innan...

Mycket nöje och ha en soft fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar