torsdag 10 januari 2013

Somewhere along the line we seem to have confused comfort with happiness...

Onsdagar...onsdagar har jag bestämt mig för att springa lite längre..."-längre?" kanske vissa säger. "-hur mycket är längre?" För mig börjar "längre" från 15 km och uppåt. Eftersom jag tidigare sprungit sparsamt så tänkte jag låta kroppen anpassa sig till just längre och längre distanser. Målet är just nu inte att springa fort...det kommer nog aldrig vara att springa fort. Målet är att vänja kroppen att arbeta upp till 11 timmar....(för det kommer nog BUM50 att ta...)

Min ständige följeslagare...




Gårdagens pass med Harry i vagnen blev ett 17 km lufsapass i 6:08 tempo. Ett perfekt pass där kroppen fick jobba i ca 1 tim och 45 min. Inte slut när jag kom hem...inte trött i kroppen idag. Perfekt! :)

Tid - tempo - Hastighet och höjd över havet... Som ni kan se så bor vi lite högre...vilket inte alltid känns positivt efter ett hårdare pass...

Rundan som den såg ut igår...
Veckoplaneringen under jan/feb kommer vara:

Måndagar: Simning - distans - bara mata km tillsammans med Coach A
Tisdagar: Löpstyrketräning - Backintervaller - TRX och Kettlebell
Onsdagar: Långpass löpning
Torsdagar: Lätt löpning 5-10 km
Fredagar: VILA
Lördag: Längre pass med Linda (löpning)
Söndag: Mountainbike - löpning - styrka - vad känner jag för idag??? :)

17 km senare - endorfinhög och magen full med NUUN elektrolytdryck från Wiggle... :)



För er som behöver lite inspiration till att styrketräna delar jag härmed en video nedan. Styrketräning behöver inte vara i ett svettig lokal med hysteriska människor som ackompanjeras av elakartad eurodisko...

Blair Morrison från Anywherefit visar vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar