söndag 23 december 2012

Nya mål kräver nya prylar...

Med siktet inställt på att förflytta kroppen längre sträckor till fots under 2013 behövs nya prylar...
Jag har under en tid kollat på någon smart löparväst med blåsa för att få med vätska och kanske en bar eller två. Sedan innan har jag en gammal klassisk Camelbak M.U.L.E som fått tjäna som vattenbehållare. När jag sprungit det sista har jag haft ett midjebälte med en större flaska. Den sitter bra och det finns ficka för iPhone och nycklar....men...nu vill jag ha något bättre.
Team Sportia hade en drive på Nathan HPL 020 som går under namnet "The king of hydration packs...!!!"...problemet var att den endast fanns i tjejmodell.








Nathan HPL 020
Efter att ha kollat runt lite mer så verkar det som att företaget UltrAspire är något värt att titta mer på. Mailade med Jens på Swedentrails och han tipsade om löpsrvästen Surge...








Läste en recension på iRunFar och efter det har jag nästan bestämt mig.
Klicka på länken nedan för en kort demo av västen.




Demo UltrAspire Surge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar