söndag 25 augusti 2013

Mancold...

Då har livspusslet startat... Grodan är färdiginskolad på förskolan - Linda jobbar - jag har precis gjort min första snurra dag/natt/kväll... Facit hittills...? Grodan gillar att gunga och att käka frukt - det är fortfarande ont om Goa gubbar i Götet mellan 01:00 - 07:00 en löningshelg... Och träningen då? Som ett brev på posten i inskolningstider har jag drabbats av jordens mancold...ni vet den där sorten som får män att bli ynkliga och självömkande...den sorten... Det är inte bara trist...det är SATANS trist... Hade precis startat ett program på jogg.se inför Running Lights...en för övrigt fantastiskt trevligt tävling som går i uppväxtstaden Alingsås den 12 oktober. Målet är "vuxenpers" på 10 km och det har börjat bra med fina och roliga intervaller. Och så blir det en halvhalt pga snor och huvudvärk....som sagt...trist...

Annars ser jag fram emot att få bevittna de hårdaste av de hårda göra upp om titeln i Ö till Ö som går måndagen den 2 september.

Kort info om tävlingen...

"En av världens tuffaste endagarstävlingar.Alltid första måndagen i September.Måndag den 2:a september 2013Mellan Sandhamn och Utö i Stockholmsskärgård.

ÖTILLÖ är en unik tävling i en unik miljö. Lagom 2 personer simmar och springer över ochmellan öarna tillsammans. Den totala sträckanär 75 kilometer av vilka 10 km är simning och65 km är löpning.

Över och mellan 24 öar betyder 42 byten mellanlöpning och simning. För att hinna till mål kanman aldrig stanna – “Du springer i din våtdräktoch du simmar i dina skor!”

ÖTILLÖ är som 1.5 maraton i terräng i dinvåtdräkt och drygt 3 st Vansbrosimningar i dinalöparskor!"

För er som inte kan följa på plats kan ni se liveTV under dagen på www.otillo.se/live och följa loppet på Twitter - #otillo2013. Nedan en film från loppet 2010. Skall bli intressant att se vad segrartiderna blir i år. Det känns som om det står fler renodlade swimrunners på startlinjen i år. Kan Colting Coaching vinna...eller blir det en sensation...?


Själv blev jag så sent som i förrgår tillfrågad om jag var intresserad av att hoppa in i ett lag där en i laget blivit skadad. Smickrande...men andra åtaganden och känslan av snor i kroppen gjorde att jag (med viss bitterhet....) slog dessa tankar ur hågen ganska snabbt. Tävlingen är lång...hård och förmodligen överkävlig på många sätt...men det är ju sådana saker som får en att vilja prova... Min starka övertygelse är att kroppen minst en gång per år måste påminnas om att den lever...Ö till Ö hade nog funkat som en sådan påminnelse. I våras hade jag någon dåre (internettroll...) som var inne på bloggen och yrade om att jag inte skulle ta mig i mål på Borås Ultra...inte ta mig i mål??! Så länge inte benen går av är det väl bara att röra sig framåt...

Nu blev detta ett långt inlägg om inte så mycket... 1. Det kommer mer substans under hösten... 2. Missa inte Ö till Ö den 2 september... 3. Var snälla mot varandra när höstmörkret sänker sig...

 

BAZINGA!!!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar