tisdag 29 januari 2013

The Surge...

Så var den då här!!! UltrAspire Surge - världens bästa löparrygga...citat Jens på Swedentrails... Efter en liten tur på 10 km på stigarna utanför huset kan jag hålla med. Jag är ju ingen expert på det här med västar och ryggsäckar för löpning...men jag är nöjd. Hade med mig en full blåsa vatten. Iphone, Garmin GPS och min Silva X-traillampa om mörkret skulle falla fort.

Tanken med dagens pass var att fortsätta att hitta en fin stiglöpningsslinga för att ta mig in mot Bunketorp och Lindome. Idag tog jag ett steg närmare...

Rundan som den såg ut i min Garmin FR 310 XT
Sprang lite kända stigar i riktning Lindome och kom till slut fram till Djursjövägen...följde vägen...som var en inferno i is fram till en stig som skulle ta mig tillbaka hemåt. När jag är ca 200 meter från stigen jag har tänkt ta ser jag plötsligt en vandringsledsskylt där det står "BUNKETORP"...gött, tänkte jag...imorgon tar jag bilen dit och utgår därifrån...
Sunkig mobilbild....

Västen då....jo...den var - FANTASTISK!!! Här är två recensioner för er som inte sett den...


Swedentrails levererade snabbt och nu är det väl bara att nöta in den.

Nu längtar jag efter isfria stigar så jag kan ut testa stigarna till fots och på mountainbiken... Det kommer bli en bra vår...!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar