torsdag 26 juli 2012

Över stock och sten...

Satan vad jag önskar att jag repat min MTB tidigare... Idag bar jag, Linda och Harry på Sportson och köpte nya SPD dojjor...körde ju landsväg mellan 89-95, men SPD pedaler har jag inte använt.

På 90-talet hette pedalerna "LOOK" och "TIME"...och vad man hade var nästan lika viktigt som "-Är du synthare eller hårdrockare..!?!" Idolerna var Greg Lemond och Laurent Fignon...vem kommer inte ihåg de fantastiska 8 sekunderna på den avslutande tempoetappen till Paris. Alla skulle ha rödvita Timeskor...röd Girohjälm...iridiumlinser på sina Oakleybrillor och gärna en Tourmaletram från ovan Greg Lemond.

Nåväl...tillbaka till dagen. På med dojjor och nya cykelbrallor. Stina fick hänga på och vi tog oss västerut längs led jag och Linda sprungit några gånger. I början gyttja och sten...men efter någon kilometer öppnade stigarna upp sig...fart...bromsa...fart igen...magi!!!

Stina var helt slut efter ca 6 km...vi tog oss hem via lite grusvägar.

Återkommer imorgon!

Bazinga!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar