fredag 16 augusti 2013

Mountainbike - panterpass och Prinsens minne 21 km...

Senaste två veckorna har varit ganska lugna. Sprungit i skogen bara för att det är kul att springa i skogen, cyklat i skogen bara för att det är kul att cykla i skogen...och simmat avslappnat i sjön med nya Vortexpaddlarna. Det är riktigt nice att ha både skogen och vattnet alldeles utanför huset.

Jag och Coach A har haft ett snack om hur vi skall göra nästa år...men mer om det lite längre fram.... Gårdagen var vi båda med och sprang hos Pantern Running Club i Lindome, Jag har kört hela våren, men det var första gången för Johan. Torsdagspassen är perfekta - intervaller - backintervaller - löpstyrketräning - och allt tar inte längre tid än 90 min. Det absolut bästa är att det blir precis hur jobbigt du vill...

Idag åker vi ner till Skummeslöv för kombinerad kräftskiva och halvmarathondejt. Linda skall springa en halvmarathon för första gången, och jag har hört så mycket fint om banan...så jag kände att jag var tvungen att haka på. Prinsens minne går längs med havet utanför Halmstad. En lite klippt banskiss över 21 km nedan.

Idag har jag bara 4 dagar kvar på min pappaledighet... Jag har ju varit hemma sedan 21 december...men nu är det alltså slut. Blandade känslor...det har varit en magisk tid..men allt måste väl ha ett slut...eller en början på något nytt och förhoppningsvis ännu bättre. Grodan skolas in på dagis den här och nästa vecka...och än så länge verkar han köpa konceptet. Jag har ju det ganska bra med ett jobb som premierar fysisk träning...plus att skiftestjänstgöring gör att jag kan trycka in några långpass mitt i veckan. För att inte nämna bassängtid när ingen är där... :) Vi får se hur livspusslet funkar - men som Paolo säger... "Det växer ingen mossa på rullande stenar...!"


Lämnar er med lite MTB action från i förrgår. I höst skall baksidan av låren få jobba... BAZINGA!!!

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar