lördag 8 mars 2014

Singletrackheaven...

I helgen hänger vi i Skummeslövsstrand med familj - barnkalas - kallbadhus - löpning och gör allmänt våriga saker. Igår var jag ute drygt 7.5 km och idag blev det drygt 13 km. Singletrack på sanddyner och på vindlande skogsstigar. Känslan av att inte behöva slita för varje centimeter som hemma i kuperade Lindome är en fröjd. Tittade ner på min suunto igår efter en kilometer som kändes långsam - 5.12 - magiskt - knappt andfådd - pulsen runt 138 och tid att titta sig omkring på hav - badhytter - och bara insupa den halländska naturen. Jag har nu lyckats klippa drygt 25 km i mina Merrell AllOut Rush på varierande underlag. Bra fäste - lätta - men framförallt....komfort...komfort komfort komfort... Det känns som att springa i fluffiga hiawathasandaler... Snälla - släpp vatten som Ascend och trailglove så kommer jag aldrig springa i några andra skor i terräng... Nedan lite bilder från helgen...

 

 

5 kommentarer:

  1. Hur upplever du dem i storlek?
    Jag har 43 på mina Bareaccess 2 och Trail Glove.
    Bareaccess sitter perfekt med strumpor, trailglove i tightaste laget med tunna strumpor.

    SvaraRadera
  2. Virusko: jag hade gått ner 1/2 storlek då jag upplever att de är lite större än Bare access och trail Glove.

    Du kommer inte bli missnöjd med dina Rush!
    Fantastiskt sköna!

    SvaraRadera
  3. Det blev ett par Fuse, och ja, de är lite större än Bareaccess.
    Är jättenöjd hittills, har precis den lilla extra dämpning som saknas i de andra modellerna, men hade gärna sett att dem var 0-drop dem också.
    I övrigt, alla tummar upp! (Kanske kompletterar med ett par Rush i höst...)

    SvaraRadera
  4. Kul att du gillar dem! Har mest sprungit Rush och kommer med största sannolikhet att köra med dem under BUM 50 Miles i maj. Ha en grym dag i solen! /Johan

    SvaraRadera