söndag 23 februari 2014

Veckan som gick...

En riktigt bra vecka blev det till slut. Fyra löppass varav två gränsade till två timmar. Två fina kvalitetspass simning och några prehabpass/Core för att undvika skador.

Idag hade jag och Coach A bestämt att vi skulle ta ett soft lugnt skönt stigpass på ca två timmar. Vi utgick från mig och tog oss i riktning Lindome och Bunketorp på stigar och spångar...(spänger??) - Sist jag var ute och sprang så hittade jag en riktigt fin stig som leder ner till Stora Djursjön. Därifrån kan man smidigt ta sig in i Bunketorpsterrängen och Bohusleden. Kommer fortsätta utforska stigarna under våren. Det skall bli riktigt kul att köra lite mountainbike i den terrängen. Dagen fortsatte som sagt ner mot Djursjön och vi tog oss via en kort grusvägsbit in mot Bunketorp och vidare mot Gårdaliden och höjderna ner mot Slätten.

Vinden har tagit styggt på träden, men det är coolt att få lite norrlandskänsla när man springer...öppna landskap på höjd där man kan se ner över bebyggelse. Vi fortsatte ner mot Hällesåker och tog en vända förbi vår "vår-swimrun-sjö" där vi kommer börja köra när isen släppt helt...;)

Det blev ett bra pass trots gegga och väta, och det känns faktiskt att våren är på väg när man är ute. Fåglar som kvittrar, och när man håller sig bland träden så kommer inte vinden åt en..vilket gör att man får lite sommarfeeling... Lämnar denna vecka med en låt jag lyssnar mycket på nrä jag springer själv. Har lyssnat på Petter sedan första skivan han släppte, men jag tycker faktiskt att den senaste är en riktig fullträff. låtens har spelats ett bra tag nu, men just den här versionen håller ett bra tag till... Hoppas ni haft en grym helg.

Håll er på stigen och...BAZINGA!!!

 

 

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Bazinga!!
    Vad använder du för ryggsäck?
    Jag ska köpa en och kikar på vad alla använder :)

    SvaraRadera
  2. Hej Lise-lott!
    Jag kör UltrAspire Surge och Ultimate Direction Scott Jurek när jag springer långt. Är riktigt nöjd med min Ultimate direction. När vi tränar och tävlar i swimrun har vi slimmade Camelbak Hydrobak.

    Hoppas du hittar vad du söker.

    Mvh
    Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snällt av dig. Ha en trevlig helg!

      Radera