söndag 16 februari 2014

Söndagstrail...och nya dojjor på ingång...

Veckan kommer inte gå till historien som den mest produktiva vad avser antalet träningstimmar. I tisdags gjorde jag muskelbiopsin, vilket inte egentligen var några problem. Det innebar dock att det inte blev något tränat på tisdag kväll. I torsdags körde vi boxning inför nattpasset. Jag håller lite teknikpass och sedan sparrar vi några ronder så alla får känna på att ge och ta lite. Det är riktigt kul att hålla lite pass igen. Har inte gjort det sedan jag pluggade i Sthlm. Det är fantastiskt att se utveckling på folk som aldrig lärt sig slå en jabb/cross. Det finns inget att korrigera, utan känslan är mer att börja på ett blankt papper.

I fredags tänkte jag pressa in ett löppass på jobbet under kvällen, men det hanns inte med. Mitt jobb innehåller ju ett visst mått av fysisk ansträngning, så istället för löppass på hamsterband blev det istället ett spår i obanad terräng under 90 min...ett perfekt LSD pass med lite fotledsstyrka på köpet...plus att man får tindra med ögonen för att kunna se något utan att avslöja sin position för se som är lite längre fram i spåret... ;)

Igår mailade Claes på Merrel - den nya AlloOut serien är på ingång till Sverige, så nu väntas det leverans. Är riktigt sugen på modellen Rush som jag tror kommer bli min BUM sko i år... För en snabb preview kan ni kolla här. Dammodellen av Rush nedan.

Dagens pass blev 60 minuter stabilt kuperad obanad/stiglöpning i makligt tempo runt huset. Det är riktigt kul att bara springa upp på höjderna och se vart stigarna tar vägen. Medelpulsen på passet landade på 142 slag, och känslan i knät är bra. Just nu (peppar peppar...) känns allt riktigt bra löpmässigt. Lite bilder från dagens pass nedan. Dagen till ära körde jag endast Craft lager 1 och en väst från SOC...skönt att slippa vindjackan som verkligen inte behövs när man brötar in i terrängen. Imorgon kör vi Kungsbackatradition - Winterswimrun....löpning följt av simning i KBA simhall. Hoppas ni haft en grym helg och att veckan blir som ni förväntat er! BAZINGA!!!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar