onsdag 26 februari 2014

En inställd träning är ox...INTE en träning...

Nu är det VAB tider.. Vaknade mitt i natten i måndags av att jag hörde hulkande läten från spjälsängen i rummet bredvid... Kaskadspyor och årets vinterkräksjuka var ett faktum... Jag tror att man blir påverkad själv av att ha en kräksjuk son...livet börjar helt plötsligt gå lite långsammare...man känner sig lite sunkigare... Idag hade jag bestämt mig för att jag skulle springa... Det tog emot..det tog emot något DJÄVULSKT.... Men jag tänkte....hundarna skall ut... Sagt och gjort...på med tights - vindjacka och Pannlampa och ut i mörkret...för vi bor ju i skogen...långt ute i skogen...

Väl ute lyssnade jag på en podcast från Runners World - gäst var Ted Ås och samtalet kretsade kring träning....obvious....och då specifikt triathlonträning. Intressant att höra hans tankar kring längd och intensitet på pass. När man lyssnar på någon som mer eller mindre har träning och tävling som sitt jobb får man lite perspektiv på det liv man själv lever. Min filosofi vad det gäller träning och tävlande har alltid varit att man aldrig får glömma av varför man började...för att det var kul! Träning är inte alltid kul...men när jag ligger här i soffan efter dagens KATASTROFpass vad avser mentalt engagemang så är jag glad över att jag tog mig ut... För till skillnad från Lundells "-en inställd spelning är oxå en spelning..!" Så är det inte direkt överförbart på träning..

I helgen går TransGrancanaria... Här lite filmer från fjolårets lopp. Enjoy!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar