onsdag 11 december 2013

Rise and swim...

Försöker komma tillbaka till normalitet efter stormen Sven. Vi bor ju i skogen vilket medförde att vi blev utan ström - värme och vatten i fyra dygn. Ryggsäcksliv hos vänner och familj med en tvååring gör att det är lätt att prioritera bort träning. Idag började jag min långledighet som jag har var sjätte vecka. Jag har ju sedan innan tänkt att denna långledighet skall innehålla minst ett långpass löpning på mellan 3.5-4 timmar...och imorgon bär det alltså iväg...

Idag var jag en sväng i Kungsbacka för lite "innanfrukostsimning" - Skönt att ha en fartbana helt för sig själv. soft julmusik i högtalarna och min Suunto Ambit2 på handleden. Jag gillar verkligen min Ambit2. Den är lätt att förstå och jag är stabilt förtjust i att ladda upp datan till Movescount och kolla igenom passet med en köpp.

1 månad och 15 dagar kvar till Sandsjöbacka Trail marathon. Känner mig egentligen inte alls stressad inför loppet. Inga problem att springa 43 km, men jag känner att det vore skönt att komma igång med lite mer regelbundna längre pass. Har funderat lite på om jag skall skära ner på simningen efter kvällspassen till förmån för mer löpning...hmmm...vi får se. Imorgon blir det iallafall en kortare rapport om hur löpningen gick. Detta är ju ingen träningsdagbok, men det kan vara kul att titta tillbaka på hur december 2013 såg ut. lämnar er med inspiration så det räcker och blir över.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar