måndag 28 oktober 2013

Trailmarathon och Öloppet 2014...

Träningen då...? Jo det funkar.... Veckan ser ut att bli bra med tre löppass - ett simpass och ett Ultrapass till helgen. Kroppen känns bra och sviterna efter min mancold har lagt sig.

Igår var det dags att anmäla sig till Sandsjöbacka Trail marathon som går sen 26 januari 2014. Det visade sig att det var en hit att hänga på låset. När jag var inne och anmälde mig 10.02 (anmälan öppnade 10.00) så var det redan 101 anmälda till de 300 platserna. Funderade länge på om jag skulle springa den långa drygt 60 km långa banan, men tog till slut 43 km...tyckte det var väl tidigt att starta 05.30... Har ju redan ett långt lopp planerat i maj med Borås Ultra som mäter ca 83 km.

Banprofilen på banan i Sandsjöbacka är inte lika skrämmande som BUM50, men det kan nog kännas rejält ändå...och lägg då till att det kan vara ner mot 15-20 minusgrader under dagen... Skall bli riktigt kul hursomhelst.

Anmälningara duggar tätt nu och på torsdag är det dags igen...ingen ide att gå och lägga sig då anmälan till Öloppet 2014 öppnar kl 00.00 natten mellan torsdag och fredag. Vi satsar nästa år på en tid sub 6 tim och 30 min. Snabbare tid är nog inte realistiskt i nuläget...men den som lever får se.

Missa inte anmälan...det kommer gå fort...Öloppet bjuder nog på årets mest spektakulära bana om man har tid och lust att njuta av naturen...

Återkommer med en veckorapport på söndag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar