torsdag 25 juli 2013

10 000 besökare...

Vad har har hänt sedan sist tänker ni...? Inte så mycket faktiskt.... Vi laddar för Öloppet. Team Hellwall (se bild nedan) på Just nu vill jag springa som vi tränat med under vintern - våren och sommaren körde ett swimrunpass i Vallda igår...jag...Johan kunde inte köra pga familjeträff och Kronobergaren hade känning av riv i halsen... Men... "'Jag är inte bitter.."
 
För mig blev det istället ett kombinerat rastnings och naturligt intervallpass i skogen... Lugn slätlöpning och fullt blås uppför... Glada hundar och efter drygt 4 km över stock och sten kändes det ändå att kroppen fått jobba lite. Kände mig otroligt vek mentalt innan passet igår...i bilen från föräldrarna tänkte jag... "klockan kommer bli 20.30 innan vi är hemma" och  "nja...det blir bra med en vilodag till..." Tidigare på dagen hade jag sagt till Linda att jag skulle springa på kvällen. När vi kom hem sa hon bara.. "-Jag lägger grodan....byt om och dra iväg...!!!" Ingen ide att gnälla...Latmasken hade börjat krypa men väl ombytt så var det satans skönt att komma ut. Jag är riktigt glad över att jag har Linda som "minicoach" och motivator när jag blir vek i sinnet... Det finns hur många ursäkter så helst för att inte röra på sig...en av dem är tiden... Igår fick jag ett kvalitetspass med ombyte - träning - stretch/dusch på under 60 min....den tiden finns för (nästan) alla.... Så kör bara på...och skaffa er någon som tjatar ut er när ni är svaga...

Extremt glad surikat efter skogslöpningspasspass...


Något mer som är extremt roligt är att vi nu passerat 10 000 besökare på bloggen... När vi startade vår satsning på framförallt swimrun förra hösten var målet främst att hitta likasinnade och sprida swimrunglädje. Nu har nästan hela säsongen gått och vi har endast ett lopp kvar....eller ja...swimrun i alla fall... Vad händer då nästa år...ja....efter Öloppet blir det lite utvärdering och sedan planering inför 2014...

8 dagar kvar idag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar