måndag 1 april 2013

Påskavslutning....

Påsken har ju egentligen gått i lugnets tecken... Långfredagen var riktigt bra med ca 18 km stiglöpning. Drog till Alingsås på påskafton för släkthäng mas grande... Trevligt och ett skönt avbrott i rutinerna.
Idag har vi varit i stan och träffat vänner - hängt på lekplats - gått joggingvagnsrunda runt Röda Sten och Mariaplan. Tänkte när jag vaknade och kollade ut i morse att jag var tvungen att få till ett lite längre stiglöparpass idag.
Vi var hemma vid 16 tiden. Drog på mig träningskläder - fyllde en flaska med 4 mått perpetuem - testar och laborerar inför BUM 50 miles...och drog sedan iväg med Surikaten...




Den värsta isen har smält, och målet var att vara ute mellan 1:30 - 1:45 och bara låta kroppen rulla på.




Hittade efter lite stök och brötig obanad forcering en riktigt fin stig ner mot Djursjön. Kom ner mot en badplats och tog en minut och tittade ut över sjön innan vi trummade vidare.




Efter en stund svängde vi av på det nya ridspåret som Mölndals kommun har anlagt. Efter en stabil stigning kom det några fins km i 5:35 tempo.
Frågan är hur man skal lägga upp de drygt 8 milen mellan Skatås och Borås. Dojjor? Körde Bagheera Ultra idag, men de är lite i mjukaste laget...




I Hindås kommer man åt dropbag...köra ultra dit och sedan Kinvara...?! Hinner jag springa in våra Trail glove från Merrell...hmmm... Kul skall det bli iallafall...
Blir själv på BUM..eller inte själv...men pratade med Johan igår och vi kom fram till att med tanke på våldsstukningen och träningsdosen som krävs så står han över BUM - och sedan kör vi all in på Kustjagaren och Öloppet. Jag tror det är ett klokt val....eller jag vet det... Hellre vara 100 % den 29 juni än lite halvskadad. Vi gör ju detta för att det skall vara kul...
Hur gick det då idag..?! -Klockade in fina och lugna 14 km stig och obanad terräng på ett 6:35 tempo...tror att det är där jag kommer landa på de 80.465 km som står på agendan den 25 maj...




Just det...har haft mina första troll på bloggen... Fick tipset av någon att ge dem "the silent treatment" - jag vet inte...oftast är det väl folk som vill provocera - eller så är det som jag brukar säga....
"...-tråkigt när avundsjukans fula ansikte visar sig...!!!" ;)
Ni som har bloggar...hur ställer ni er till troll som skriver negativa saker...?
Hoppas ni alla har haft en glad påsk! Klockan är 19.56 - och det är fortfarande ljust ute...!
Magiskt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar