torsdag 11 april 2013

Pantertorsdag...

Dagens panterpass - Rosa Panterpass - blev ett fartlek/kort intervallpass på ca 12 km...




Start från Lindevi och över gärdet bakom golfbanan. Väl på andra sidan blev det Bohusleden och sedan en avstickare in i ren terräng.




Farten sjönk något, men att springa i terrängen är stabilt mycket roligare än asfalt och grus. I mitt nästa liv skall jag bli orienterare... :)

Med jämna mellanrum blåste pantern i visselpipan och då var det bara att öka 2 (internt ksp skämt...) och ta längre steg och oftare...tills han blåste igen. Första 5 km tog jag det lite lugnt - då det kändes som om jag drabbats av akut matförgiftning...panterns lösning var enkel... "-Ut och skit i skogen så vänder vi om och hämtar dig...!" Hmmmm....jag tog det lite lugnare och det släppte efter en stund...



Det är verkligen roligt att springa i grupp. Torsdagspassen är perfekta...du kan komma ner och verkligen köra all in...men du kan också bara komma ner och få ett roligt gruppträningspass i friska luften.

Dagens citat...

"-Springa långt och långsamt kan vilken idiot som helst göra....det är farten som dödar...!!!"

Ok...skall tänka på det när jag passerar Hindås den 25 maj...


Rundan avslutades som alla panterpass gör...med en stabil fartökning sista 800 m så att den metalliska smaken i munnen uppnås....innan stretching tar vid..

Imorgon vila och lördag ett mountainbikepass.... Tjohoo!!!!




3 kommentarer:

  1. Hellre skarpa kommentarer än inga...eller?
    Kör inte med Merrell, du har inte tillräcklig bra löpteknik för såna dojor. Din tjej har rätt, du är naiv inför 80 km. Min gissning num 1: du kommer att lossas-bli sjuk/skadad innan tävlingen och kör inte, gissning num 2: du kommer inte i mål och skyller dålig väder eller olämplig materialval, gissning 3: du kommer i mål tidgast efter 12 timmars plågande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är svaret....? Kom igen nu...jag trodde du ville fortsätta...!? *hahaha*

      Radera
  2. Gött med feedback från ngn som uppenbarligen vet vem jag är... ;) Gissar på alt 3 - 30 min.... Det är ju trots allt ett genomförandemål... ;)

    Behold - de annonymas rädda konung är tillbaka...! *mohahaha*

    SvaraRadera