onsdag 6 februari 2013

Rekat och nästan klart...

Igår var jag ute och sprang en av de rundor jag planerat till den 23 februari när jag tänkt springa ultraintervaller med Jogg.se. Rundan igår blir lite mer av en "grus/asfalt" sträcka. Fortfarande lite stig - men inte lika mycket som den jag rekade i förra veckan.


Intervall 2 - Mot Slättenvägen på stig och spångar - vidare ner mot Hällesåkersvägen - Över vägen mot skolan - längs med Hällesåkersvägen och sedan Gårdalidens förlängning mot skolan. Mot Benarbyvägen - in på grus mot Hällesåker trä - Över vägen och upp Torvmossaredsvägen. Stiglöpning mot Kroksjön. Här tvingades jag förlänga med ett kort 1.5 km varv uppe på stigar runt huset för att få till 10 km. Lättsprunget och bra!

Nedan en bild av den mer stigbetonade rundan jag rekade i förra veckan.


Kan verkar lite segt att springa samma sträcka en bit..men sträckan är stabilt fin med vatten - spångar - små korta sprintbackar och fin stig. När man väl kommit förbi sträckan mot Djursjövägen blir det - om möjligt - ännu bättre... Skall bli kul att springa denna i pannlampans sken 03.00 intervallen...

Fina stigar över hygge...

Löpsällskap av surikat...
Nu återstår bara att se vad det blir för väder...när jag och grodan vaknade imorse var det Narnia hos oss. Det gör inget om det är snö....bara det är minus... :) Läste på iRunFar att det inte var någon idé att bry sig om vädret när man springer...och det är nog sant....men det gör ju inget om det är fint väder... Skall nog ta och hitta på en tredje runda så inte tristessen tar över den 23.e.

Lämnar er med ett klipp som jag såg på facebook igår...Det kanske är roligare om man har barn..jag tycker det är kul iallfall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar